StyleShoots heeft Intigris gekozen om haar service te verbeteren
We hebben de kans gehad om Salesforce Service Cloud te implementeren voor StyleShoots, een internationaal technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van foto- en video-automatiseringstools voor modegerelateerde e-commercebedrijven. Na de implementatie spraken we met Tom de Regt (Interim COO), Vince Bolmeijer (Head of Service & Support) en Christa Ubbens (Business Developer) om hun inzichten en ervaringen gedurende het hele proces te verzamelen.
De uitdaging
Verkoop- en servicecapaciteiten optimaliseren
StyleShoots had met zijn grote apparatuur vaak te maken met vertragingen van meerdere dagen bij de levering en installatie. Na verloop van tijd werd duidelijk dat er steeds meer serviceovereenkomsten werden verkocht, wat leidde tot een groeiende behoefte aan een uniform klantbeeld. StyleShoots had tot doel een volledig inzicht te krijgen in de behoeften van hun klanten om hun service- en verkoopcapaciteiten te versterken. Hoewel StyleShoots al gebruik maakte van Salesforce, zochten ze een bedrijf dat kon helpen hun verkoopomgeving te optimaliseren. Voorheen gebruikte StyleShoots „Freshdesk” als hun serviceoplossing. Tom (Interim COO) legt uit: „Het werkte goed voor ons, maar we stuitten op wat complexiteit.” StyleShoots had partners in zowel Engeland als Amerika die toegang tot het systeem nodig hadden. Toen ze over integratie nadachten, werd het ingewikkeld. De vorige oplossing was ontoereikend geworden voor StyleShoots, waardoor ze op zoek gingen naar een uniform platform dat dezelfde voordelen kon bieden als hun vorige oplossing en tegelijkertijd verdere uitbreiding mogelijk maakte. Zo begon de zoektocht naar een serviceoplossing.
De vereisten
De juiste serviceoplossing selecteren voor StyleShoots
Een van de vereisten was dat de oplossing de integratie van de assets van StyleShoots met het nieuwe servicesysteem mogelijk zou maken. Voorheen werden deze items bijgehouden met Google Spreadsheets. „Dat werkte niet meer voor ons”, zegt Tom. „Voordat we op zoek gingen naar een alternatieve oplossing, hebben we verschillende interne processen zorgvuldig onderzocht”, legt Tom uit. Om de juiste keuze te maken voor een nieuwe serviceoplossing, nodigde StyleShoots meerdere bedrijven uit om hun aanbod te presenteren op basis van dezelfde case. Christa legt uit: „We hebben dit selectieproces in fasen verdeeld.” Uiteindelijk bleven er twee bedrijven over, en Intigris was daar een van. Hierdoor kon StyleShoots gedetailleerde beoordelingen uitvoeren en een weloverwogen beslissing nemen. De keuze voor Intigris was grotendeels gebaseerd op hun vertrouwen in het bedrijf en de diepgaande kennis die ze in Salesforce hebben aangetoond. Christa zegt: „Intigris gaf ons een gevoel van vertrouwen. Hun uitgebreide kennis van Salesforce heeft onze beslissing bevestigd.” Vince is het daarmee eens: „Intigris heeft meeslepende verhalen verteld en was echt overtuigend. Als het gaat om het nemen van de uiteindelijke beslissing, weegt het gevoel over een bedrijf zwaar.” StyleShoots koos ook voor Intigris vanwege de uitgebreide ervaring in Field Service, die waardevol zal zijn voor hun toekomstige behoeften. Christa legt uit: „Momenteel gebruiken we nog steeds werkbladen en een Field Service-oplossing zou zeer geschikt zijn voor onze vereisten.”
De resultaten
De reis naar optimale serviceverbetering voor StyleShoots is begonnen. Tom, Vince en Christa zijn tevreden over de implementatie van Service Cloud. Ze hebben al aanzienlijke hoeveelheden gegevens verzameld voor verschillende projectfasen om een soepele voortgang te garanderen. Christa benadrukt: „We hadden echt een nieuwe serviceoplossing nodig, of dat nu tijdens de pandemie was of niet.” StyleShoots heeft een aanzienlijk verschil opgemerkt tussen de oude en nieuwe oplossingen. Vince legt uit: „Onze primaire focus is om zo snel mogelijk te reageren op klanten en hun problemen op te lossen. Met Service Cloud is dat meer dan haalbaar.” Een ander voordeel is dat de Amerikaanse partner van StyleShoots eenvoudig toegang heeft tot het systeem (Service Cloud) in vergelijking met de vorige oplossing.
Vince en Christa hebben een positieve ervaring gehad met de samenwerking met Intigris. „Ik heb veel contact gehad met Sjaak”, zegt Christa. „Het was een prettige samenwerking. Als ik problemen tegenkwam, kon ik Sjaak gewoon een bericht sturen, en hij reageerde snel en zocht naar onmiddellijke oplossingen. Er was altijd een oplossing in zicht. Ik vond de samenwerking duidelijk, praktisch en plezierig!” Sjaak is het ook eens met de gevoelens van Vince en Christa en zegt: „Toen ik voor het eerst bij Intigris begon, begon ik meteen voor StyleShoots te werken. Vanaf het begin hebben ze duidelijk gemaakt wat er gedaan moest worden en wat niet, waardoor ik meteen prioriteiten kon stellen. Ik vond het leuk om met hen samen te werken; we hadden productieve discussies en de communicatie verliep soepel. Ik waardeerde het dat Christa en Vince me alles zouden vragen waar ze onzeker over waren of dingen die ze niet begrepen.”
De toekomst
Het bedrijf versterken met naadloze integratie
Nu StyleShoots begint aan de tweede fase van het implementatieproject, zijn we verheugd om onze toewijding aan te kondigen om nog meer integratie met andere systemen te bereiken. Met de voltooiing van de eerste fase zijn we klaar om de volgende stap te zetten naar een meer onderling verbonden toekomst. Vince belicht met enthousiasme de lopende integraties. „In de volgende fase kijken we reikhalzend uit naar verdere integratie met andere systemen”, vertelt hij. We zijn vastbesloten om het potentieel van onze serviceoplossing te maximaliseren en ervoor te zorgen dat deze echt aansluit bij onze behoeften. Christa is tevreden over de geboekte vooruitgang. „We hebben zeker bereikt wat we zochten. We hebben nu een serviceoplossing die bij ons past”, bevestigt ze. Met het oog op de toekomst benadrukt ze de voortdurende drang naar integratie en erkent ze het onbenutte potentieel dat dit voor het bedrijf in petto heeft. Bij StyleShoots is het ons doel om door integratie een naadloze informatiestroom tot stand te brengen, waardoor de kracht van ons systeem wordt vergroot. Die visie vindt weerklank bij Vince, die een toekomst voor ogen heeft waarin alle informatie in het systeem wordt opgeslagen en toegang wordt geboden aan alle Styleshoots-collega's. Dit stelt ons in staat om de mogelijkheden van Service Cloud en Salesforce volledig te benutten als een verenigde kracht.